آپلود عکس

آپلود عکس

پاورپوینت نظریه نمونه گیری محرک ویلیام کی استیس. :: فایل دونی

فایل دونی

فایل دونی

فایل دونی

فایل دونی

فایل دونی
فایل دونی
کلمات کلیدی

فریدون فریور

پاورپوینت اصول

دانلود پاورپوینت رژیم غذایی طبیعی و درمانی

تامین استوار با تولید چابک تحت عدم قطعیت تقاضا (به همراه مقاله اصلی)

دانلود پاورپوینت کتاب آناتومی انسانی تالیف دکتر علی اصغر رواسی

دانلود پروژه رشته کامپیوتر به زبان SQL و VB (سیستم داروخانه)

پاورپوینت تحلیل طراحی باغ‌ موزه گیاهان دارویی کرج.

ارزیابی مفاهیم و محتوای فمینیستی در سینمای زنان فیلمساز ایرانی

پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی .

راهنمای فارسی اینورتر میکرومستر 440 + درایو Micro master 440 .

کاوش های باستان شناسی گورستان تل چگاسفلی بهبهان .

پاورپوینت بررسی مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش.

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس شادکامی و خوشبختی در زندگی

از بهترین جزوه های PDF آموزش برنامه نویسی پایتون

دانلود عوامل موثر بر ایمن سازی راههای کوهستانی 15 ص

دفترچه محاسبات پل بزرگراهی از نوع تیر پیش ساخته بتنی .

متره کامل ساختمان 3 طبقه به همراه نقشه های سازه.

پاورپوینت آزمون اندریافت کودکان CAT

.

دانلود پاورپوینت نظریه رشد شناختی پیاژه

پاورپوینت شمع کوبی و انواع روش های آن

پاورپوینت بررسی بهداشت روانی

پاورپوینت تست شخصیت MBTI مایرز- بریگز

دانلود پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راهسازی - غلتک چرخ فلزی صاف

پلان فونداسیون

پلان تیر ریزی طبقات

جزئیات تمامی تیرها و ستونها

پژوهش بررسی و مطالعه خانه های هوشمند (Smart home)

دانلود پاورپوینت درس 15 هدیه های آسمان دوم دبستان (بچه ها سلام)

دانلود تحقیق درباره شخصیت و ویژگی شخصیت مدیران word

پاورپوینت نظریه نمونه گیری محرک ویلیام کی استیس

پاورپوینت نظریه نمونه گیری محرک ویلیام کی استیس در 39 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 39
حجم 4214 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

پاورپوینت نظریه نمونه گیری محرک ویلیام کی استیس در 39 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

نظریه نمونه گیری محرک ویلیام کی استیس

الگوی یادگیری مارکوف استیس

آزمایش جفت های متداعی

استیس و روان شناسی شناختی

اهمیت حافظه

الگوی آرایش شناختی: رده بندی و طبقه بندی

نظریه نمونه گیری

دیدگاه استیس درباره تقویت

یادگرفتن یادگیری

جایگاه فعلی الگوهای ریاضی یادگیری

ارزش یابی از نظریه استیس

خدمت ها

انتقاد ها

 

بخشی از متن

مقدمه

استیس سال 1919 در مینه اپولیس واقع در مینه سوتا متولد گردید. وی از دانشگاه مینه سوتا فارغ‌التحصیل شد. در آنجا دانشجوی اسکینر بود. بعد از گرفتن دکترا، به دانشگاه ایندیانا رفت. وی پس از بازگشت از ارتش آمریکا در پایان جنگ جهانی دوم، موقعیت حرفه‌ای‌اش را به‌عنوان یکی از بانیان نظریه ریاضیاتی یادگیری مستحکم ساخت.

با ظهور کامپیوترهای دارای سرعت و ظرفیت بالا، مدل استیل، اساس هوش مصنوعی شد. استیل از دانشگاه ایندیانا به دانشگاه استنفورد رفت و ازآنجا به دانشگاه را کفلر در نیویورک عزیمت کرد و سرانجام به دانشگاه هاروارد رفت و دوباره با اسکینر همکاری را از سر گرفت.

بعد از بازنشستگی از هاروارد به بلومینگتون واقع در ایند یانا بازگشت و به فعالیت‌های خود ادامه داد. یکی از بارزترین فعالیت‌های استیس در نظریه یادگیری، مدلی است که از هوش ارائه داد. که در آن نرخ تغییر در دانش انسان را برابر با نتیجه هوش او و تفاوت بین سطح فعلی دانش و آگاهی‌شان دانست.علت شهرت استیس نظریه آماری یادگیری اوست

استیس در سال 1997 مدال علم را که بالاترین افتخاری است که از سوی بنیاد ملی علم به کسی داده می‌شود دریافت کرد. در حکم این جایزه آمده است:”برای نظریه‌های بنیادین مربوط به شناخت و یادگیری که زمینه‌ی روانشناسی آزمایشی را تغییر داد و به علم شناختی کمی منجر شد. روش‌های پیشگام او درباره‌ی الگوهای کمی و تأییدش بر دقت و استواری علمی معیاری شد برای علم روانشناسی جدید نظریه استیس را می‌توان کوششی برای کمی کردن نظریه گاتری دانست. نظریه گاتری به‌گونه‌ای فریبنده ساده به نظر می‌رسد؛ پاسخ‌ها در یک کوشش واحد به محرک‌ها پیوند می‌خورند. وقتی‌که شخص به طرح پرسش درباره‌ی آن می‌پردازد، مثلاً اینکه ماهیت یک محرک به‌تفصیل چیست، به‌زودی متوجه می‌شود که این نظریه بسیار پیچیده‌تر از آن است که نخست به تصور درمی‌آید. استیس این پیچیدگی را موردپژوهش قرار داده و مدلی را ارائه کرده است که به‌خوبی روشنگر مطلب است.

نظریه نمونه گیری محرک: ویلیام کی استیس

استیس نظریه نمونه گیری محرک را مطرح ساخت که فرضیات این نظریه به شرح زیر می باشد.

فرض یک. موقعیت یادگیری شامل تعدادی زیاد اما محدود از عناصر محرک است. این عناصر شامل چیزهای فراوانی شامل شرایط آزمایشی چون نور، رنگ، منظره، اهرم در جعبه اسکینر یا گذرگاه ماز T شکل یا محرک های در حال تغییر مثل رفتار آزمایشگر، دما، صداهای اضافی داخل و خارج اتاق، شرایط درونی مانند خستگی یا سردرد هستند که آزمودنی در آغاز یک کوشش آزمایشی آنها را تجربه می کند. همه این عناصر محرک بر روی هم با علامت S نشان داده می شود.

فرض دوم. همه پاسخ هایی که داده می شود به یکی از ۲ طبقه زیر تعلق میگیرد:

          اگر پاسخ همان است که آزمایشگر انتظار دارد به آن پاسخ A1 گفته می شود.

          اگر پاسخ چیزی به غیر از پاسخ مورد انتظار آزمایشگر باشد نادرست است و A2 نام دارد.

فرض سوم. همه عناصر در S یا به A1 و یا به A2 متصلند. یک موقعیت همه یا هیچ است: همه عناصر محرک در موقعیت یادگیری یا به پاسخ مورد نظر یعنی درست A1 یا به پاسخ نامربوط یعنی غلط A2 شرطی شده اند. عناصر شرطی شده به A1 پاسخ های A1 را فرا می خوانند و عناصر شرطی شده به A2 پاسخ های A2 را ایجاد می کنند.

فرض چهارم. یادگیرنده تنها بخش کوچکی از محرک های موجود در هر کوشش را تجربه می کند و فرض بر این است که حجم نمونه در تمام مدت آزمایش ثابت باقی می ماند. مقدار ثابت S که در آغاز هر کوشش یادگیری تجربه می شود با علامت تتا Ө نشان داده می شود.

فرض پنجم. وقتی که پاسخی رخ می دهد یک کوشش یادگیری خاتمه میابد.

فرض ششم. از آنجا که در پایان یک کوشش یادگیری تتا به S باز می گردد و از آنجا که تتا نمونه گیری شده در آغاز یک کوشش یادگیری جنبه تصادفی دارد، نسبت عناصر شرطی شده به A1 در S در آغاز هر کوشش جدید در عناصر تتا منعکس خواهد شد.

هم استیس و هم حال فرض می کنند که در مراحل اولیه آزمایش یادگیری بیشتر از مراحل بعدی یادگیری انجام می شود.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی